teisipäev, 9. mai 2017

Teisipäev 9 mai 2017

22. päev - Euroopa päev

Täna ärgates näitas taas pilvist ilmakest, aga meil oli täna Londoni päev. Läksime 8:30 rongi peale, kassast ostsime kohe edasi-tagasi pileti ära, mis maksis 18.40£.
Kati oli omale selgeks teinud kaardi ja mul jäi üle vaid kaasa liduda. Esmane eesmärk oli Eesti saatkond Londonis, kus meil oli kell 11.00 kohtumine. Jõudsime varakult kohale, otsustasime ringi vaadata Hyde pargis https://www.royalparks.org.uk/parks/hyde-parkHyde Park on üks suurimaid
Eesti saatkond Londonis
Londoni kesklinna parke ning see moodustab ühe osa Londoni Kuninglikest parkidest. Hyde Parki teeb iseäranis kuulsaks selles paiknev
Speakers Corner (eesti keeles kõnelejate nurkkõnenurk), kus pühapäeviti võib iga soovija oma kõnega esineda.
Eesti saatkonnas Londonis võttis meid vastu Triinu Rajasalu, kes tutvustas saatkonna tööd ja näitas ruume ning rõõmsas ja rahulikus keskonnas rääkisima ka Brexitist, Eesti teabest välismaailmas, lastekaitsest, elust Inglismaal. Triinu tegeleb siin just meediaküsimustes ja ta on olnud saatkonnas tööl 2016. aasta sügisest. Tunnike möödus väga kiirelt ning meie aeg hakkas siin otsa saama. Tegime kohustuliku pildisüüdistuse, et oleme siin käinud.

Kuna ilm oli jalutamiseks soodne, siis läksime jala, et nautida suuri arhitektuurilisi elamusi.
1. HAMTON COURT PALACE
2.VICTORIA AND ALBERT MUSEUM
3.BIG BEN
4.PALACE OF WESTMINSTER
5.HARRODS
6.BUCKINGHAM PALACE

Käisime pilku viskamas ka kalleimale kaubamajale Londonis - HARRODSis. Jalutasime veidi ringi, sõitsime eskalaatoriga nii kõrgele kui saime ja siis tagasi alla. Ei suutnud vastu panna küpsetiste letist kandunud lõhnale, letist vaatas vastu must leib. Oh, kuidas nina nautis seda löhna ja kuna leib oli poole hinnaga, siis 4£ eest ta minu seljakotti maandus.
Westminster Abbey  - ehedat ja hingematvat näidet keskaegsest arhitektuurist näeb endises benediklaste kloostri kirikus. Siin toimus ka printsess Diana matus 1997. aastal.
Kohustuslik muuseum hooldustöötajatele
Jalutasime kokku oma 16 km. FLORENCE NIGHTINGALE muuseum oli meie teine sihtpunkt. http://www.florence-nightingale.co.uk/?v=79cba1185463. Florence on õenduse ja hoolduse alustaja, kellest iga hooldustöötaja peaks teadma. Muuseum asub St. Thomase hospidali kõrval. Muuseum oli kaasaegselt üles ehitatud, kasutada tuli kõrvaklappe, vaadata sai videosid.
Terve päeva olime söömata olnud, jalad tuikasid juba ja kõht karjus kagesti toidu järgi. Saime muuseumist juhiseid toidukohtade jaoks ning suundusime toidujahile. Leidsime ka koha, kus sai rahulikult süüa ja jalgu puhata. Vitsutatud sai heiki, tagasiteel metroosse minnes jõime ka tassikese kohvi. Esmalt pidasime veel plaani veidi jalutada, kuid jõudes Southend on Seasse oli väljas juba päris pime ning tegime õige otsuse, et ei läinud rohkem kondama. Poest oli vaja juurde tuua mõningaid toidukaupu, seega suundusime rongist maha tulles teisele poole, et poodi külastada, kui avastasime ennast tänavalt, kuhu polnud veel siiani sattunud. See oli täielik üllatus, vaatasime ringi ja pidasime plaani veel siia tänavale tagasi tulla. Leidsime toidupoe, mis oli veel lahti ning saime vajalikud sisseostud tehtud. Tagasiteel oli meil suur huvi, kuhu küll välja jõuame? Muud saladust ei olnudki, kui Westcliffi rongijaamast on vaja treppidest tulla teisele korrusele ja kohe oled teises maailmas.
Õhtul olime rõõmsad, kui saime jalad seinale lüüa ning sukeldusime blogimaailma.