kolmapäev, 17. mai 2017

Esmaspäev 15 mai 2017

28 päev  - tutvumine Anchor Themside

Lüüs
Täna avanes suurepärane võimalus küastada Anchor ketti kuuluvat hooldekodu Thameside, kus töötab mu tuttav Marika. Juba eelnevalt sai temaga kohtumine kokku lepitud. Meie külastus sai rohelise tule ja nii asusime hommikul kell 9 teele. Eelmise päeva õhtul tegin kodutööd, et kus paik asub ja kui kaua me sinna sõidame. Google ja erinevad teised internetilehed andsid erinevaid andmeid 1,5 h kuni 3,45 tunnini. No keda sa usud :(. Kaardi järgi oli vaja minna risti läbi Londoni, kasutades metrood ja rongi.
Pileti edasi-tagasi ostsime Westcliffi jaamast ja hinnaks oli 15.50 naela. Kella üheksane rong läks läbi Tilbury ja sõit West Hami peatusse kestis juba 1.10h. Siit edasi liikusime  Waterloo jaama, mis on üks Londoni suuremaid. Tuleb tunnistada, et viidamajandus rongijaamades toimib hästi. West Ham i peatuses väljudes metroost, tekkis segadus kuhu poole peame minema, et leida rongijaam. Küsisime teed kohalikult müüjalt ning sealt tuli juhatus pöörata vasakule, näete "bloody tower it", liigute veidi otse ja näete rongijaama. Kohalikud pidid kutsuma "Tower of London" ka "Bloody tower", sest väidetavalt on tornis sooritatud kaks mõrva vennad Edward V ja Richard  http://www.englishmonarchs.co.uk/tower_london_6.html. Lähemalt saate lugeda siit.
Waterloost sõitsime edasi rongiga Hampton Court jaama, mis on London national rail üks viimastest jaamadest. Siin algab/lõpeb London.   Juhtnöörina oli antud, et rongijaamast 30 min jalutamist. Tulime jaamast välja ja panime mingit tänavat mööda minema. Kahjuks kell  juba näitas aega, et peaksime olema kohal aga kas oleme õigel teel või kuhu hoida, et tea. Teel olles küsisime abi aga kuna meil internetti telefonis polnud aktiveeritud siis me ei saanud ka vaadta. Saime selgust, et peame hoidma rohkem paremale ning tõttasime edasi. Sattusime kuhugi kiriku juurde, mis ajas meid segadusse ning juba tuli telefonikõne, kuhu jäime. Muud ei aidanud, kui panin sisse mobiilis googlemapi, mis meid kohale toimetas.
Avar koridor
Panime ühe tänavaga mööda aga tiheasustuse puhul on palju ummiktänavaid, mis segasusse ajasid. Lõpuks olime kohal ja nahk seljas märg ning vabandasime ette ja taha, et eksisime ära. ANCOR THAMESIDE      - http://www.yourcarehome.co.uk/care-homes/elderly/surrey/west-molesley/thameside-residential-care-home/. Sissepääsuks andsime uksekella ja kohe saime päringu, kelle juurde tuleme. Sissepääs avatud ja Marika meile maja pealt üles leitud, saime üleliigsed riided ära pandud ning suundusime ringkäigule. Majas on 3 korrust,  61 voodikohaga, koridorid olid avarad  ning kliendid  üksikult tubades. Enamuses olid väiksemat abi vajavad kliendid e residendid. Parasjagu tuli lõuna kätte ning saime koos Marikaga pilgu peale visata kööki ning tutvuda toidu toomise käruga, mis hoiab ka toidu soojana. Piilusime ringi ka teistesse tubadesse, meile näidati ka nn näidis tuba, mis on mõeldud huvilistele vaatamiseks.

Pilk kliendi tuppa
Ruumid on enamuses 12-15m2 suured. Igas toas on oma wc + dušš.  Vannitoas oli spetsiaalne vann, kus küljes oli tõstuk, millega saab inimese vanni tõsta ja välja. Inimesi tõsta võib selle masinaga vaid väljaõppinud töötaja. Hooldajaid oli ka eri rahvustest ja siin alustas just täna tööd ka teine eestlane. Nägin ka meeshooldajat, ka Langley nursing homes oli meeshooldaja. Hooldamine siin hooldekodus maksab 1200£ nädal.  Siin jäi silma samuti puhkeruumi olematus, töötajad pidasin oma puhkepause õues, koridori lõpus armas nurgake, seega kus juhtus. Marikal algas lõunapaus ja kuna ta elab hooldekodust vaid 100m kaugusel, siis läksin tema juurde kohvi jooma. Ajasime kodustel Hiiumaa teemadel juttu ja nii see aeg lendas, tema taas tööle. Mina ja Kati aga suundusime vaatamisväärsusega tutvuma.

Hampton Court

HAMPTON COURT Hampton Court - Tudorite loss, mis ajalooliselt seotud kuningas Henry VIII-nda ja tema kuue naise looga. Ajaloost ning kardinal Wolseyśt, kes lossi 16.-nda sajandi alguses enda jaoks laskis ehitada. Pileti saime kaks inimest ühe hinnagaehk  pileti hind oli 23.00£. Ajaga oli natuke kehva, sulgemiseni oli aega vaid 3 tundi. Ala on meeletult suur, kunstiruumidele saime põgusa pilgu peale visata ja jookime aia läbi. Aedades imetlesime seene kujulisi puid, tiike ja unustamatuid inglise aedu. Tekkis omale ka midagi sellist teha koju aga noh....  unistada ikka võib. Ilmailu on ka väga vajalik ning annab energiat juurde endale. Ilm oli sompus ja pidevalt tuli veidi vihmakest alla aga tuju see ei rikkunud ning kindlusest väljusime alles sulgemise lähenedes

Kell näitas juba kuuendat õhtutundi ja taas ootas ees ju pea 3 tunnine tagasitee läbi Londoni aga süüa oli ka vaja, sest tühi kott ei seisa ju püsti. Õhtustasime raudtee lähedases söögikohas nautides Thamesi kitsast jõge siinpool Londoni linnaosas.
Tagasitee kulges 2.5 tunnise pikkusega ja hostelisse jõudsime pärast kella 22.00
Homme on viimane päev siin Inglismaal ja siis ootab juba KODU.