pühapäev, 7. mai 2017

Pühapäev 7 mai 2017

21. päev - vaba päev

Täna on pühapäev ja ärkamine oli väga rahulik, eilne pikk jalutuskäik andis veidi tunda ja täna võtame rahulikumalt. Hommikul kudusin sokki ja vestlesin arvuti vahendusel kodustega.

Rongiga läksime Southend Centre peatusesse ja jala Victoria tänavat pidi üles.

Teel köitis  meie pilku St. Mary kirik, kuhu sisse piilusime, aga kahjuks tuli just kirikuõpetaja vastu ja teatas, et nad sulgevad kohe. Siiski saime kiire pilgu sisse visata. Kel huvi, saab tutvuda lähemalt
http://www.stmarysprittlewell.co.uk . Meile avaldas see muljet igatahes. Siin ümber vaatasime ka väiksemat parki ja väike org oli siin ka.

Jätkasime matka edasi, sihtmärgiks Priori park. Leidsime pargi üles ja hakkasime avastama. See on tõeliselt suur. See park on inimestele lemmikkohaks, kus jalutada oma koertega, lastele on siin piiratud ala, et pered saavad lastega mängida, kartmata, et lapsed ära jooksevad. Eraldi veel palliväljakud. Kaks suuremat tiiki, kus leidub ka kalu ning erinevaid linde. Nägin kepslemas isegi kahte halli oravat. Inglismaal pidigi olema rohkem halle oravaid, kui punaseid.
Kes keda jalutab...
Siin pargis on ka Prittlewell Priory, kuhu tahtsime sisse minna. Pileti kohta öeldi, et see on tasuta, seda toredam meile. Siin keldrikorrusel sai istuda pingil ja vaadata munkade elu siin kloostris ning saada aimu nende eluolust. Ajalugu algab juba 12. sajandist. Rohkem saab huviline lugeda siit:  PRITTLEWELL PRIORY     http://www.southendmuseums.co.uk

Kompleks, mida osaliselt enam ei ole

Wisteeria õitsemas
Siin nägime ka tõelisi inglise aedu ja palju kauneid lilli. Loomulikult oli park väga-väga suur ja teismelised tundsid siin peitust mängides suurt rõõmu. Ronides nagu väiksed ahvikesed üles ja joostes igale poole puude otsa, taha. Ei peetud paljuks ka lillepeenrasse oma jalajälg jätta.
Wisteeria õitses oma siniste lopsakate õitega, moodustades kaarjaid lehtlaid.
Varsti hakkas kostuma muusikat ning meiegi suundusime vaatama, mis toimub. Selgus, et igal laupäeval ja pühapäeval alates aprillist kuni septembri lõpuni tehakse siin kella 15-17ni elavat muusikat.
Elav muusika pargis

Täna kostus ansambel "Da Management", kes mängis muusikat 50-70ndatest ja liikmed ise olid ka soliidses eas härrasmehed. Sättisime ennast ka kuulama ja mina proovisin järgi siis inglise chipsid - no käib kah, aga väga rohkem ei igatse. Istusime ja nautisime muusikat, päikest ja värsekt õhku. Rahvast oli kuulamas päris palju.

Paljudel olid kaasas koerad. Lapsed mürasid murul ja sõitsid ringi ratastega. Kõik tundsid ennast hästi ja rahulikult. Meie tundsime, et tuleb ju ka tagasi minna ning vaja oli veel puuvilja juurde tuua, sest varud olid otsas.

Liikusime tuldud teed tagasi, mulle tundus tagasitee isegi lühem, kui minnes. Ju minnes ei teadnud, kui kaugel eesmärk on, kuigi google maps teatas, et 33 minutit. Siia tee äärde jääb veel paar avastamata hoonet, muuseumi, mis täna kahjuks olid suletud, aga proovime plaani võtta.
Southend Centre rongijaam
Tänavalt ostetud puuviljaputkast saime viinamarju, kurki, tomatit, sidrunit, kõike. mis meile vaja oli. Rongiga tegime ühe peatuse tagasisõitu ja sättisme ennast taas hostelisse, et blogi kirjutada ja vaadata üle tänased fotod, mis tehtud.
Päikeseloojang on kell 20:30. Peaks üks õhtu  seda vaatama minema, aga täna juba jäin hiljaks.